U voegt medewerkers die uren op projecten moeten kunnen schrijven, als volgt toe.
●U kunt medewerkers ook via het menu Personeel > Personeelsbeheer toevoegen.
●Kies het menu Project > Diversen > Medewerkers.
●Het venster Medewerkers wordt geopend.
Zie verder Algemene gegevens van een medewerker toevoegen.
●Klik op de knop Invoer.
●Voer een afkorting van de medewerker in het veld Code in, bijvoorbeeld zijn of haar initialen.
●Vul in het veld Naam de naam van de medewerker in.
Als de medewerker als gebruiker van het pakket is vastgelegd, kunt u dit aangeven door via het veld Gebruiker de juiste gebruiker te selecteren.
●Koppel, indien van toepassing, de juiste gebruiker aan de medewerker via het veld Gebruiker.
Bij de optie Uren per dag is in de velden MA tot en met VR standaard 8 uur ingevuld als de uren die de medewerker volgens het arbeidscontract per weekdag werkt. Desgewenst kunt u deze uren wijzigen en uren voor zaterdag en zondag invullen.
●Wijzig desgewenst de uren in de velden MA tot en met ZO bij de optie Uren per dag.
Wanneer u het artikelenbestand (ook) gebruikt om categorieën werkzaamheden te onderscheiden, bijvoorbeeld Ontstoppen afvoer, DTP-werkzaamheden of Advieswerkzaamheden, kunt u deze categorieën vervolgens in rekening brengen en toepassen bij de registratie van uren (zie Artikel toevoegen en Uren invoeren). Via de opties Artikel en Tarief voert u de uurtarieven die voor de medewerker gehanteerd kunnen worden.
●Leg in het veld Artikel een categorie vast.
●Voer in het veld Tarief het uurtarief van de medewerker dat u voor de categorie wilt hanteren.
Zodra u het veld verlaat, worden de categorie en het bijbehorende tarief aan de lijst erboven toegevoegd.
●Voer desgewenst meer categorieën en tarieven in.
●Klik op OK om de gegevens van de medewerker op te slaan.