Wanneer u het artikelenbestand (ook) gebruikt om categorieën werkzaamheden te onderscheiden, bijvoorbeeld Ontstoppen afvoer, DTP-werkzaamheden of Advieswerkzaamheden, kunt u deze categorieën vervolgens in rekening brengen en toepassen bij de registratie van uren (zie Artikel toevoegen en Uren invoeren). Op het tabblad Tarieven in het venster Medewerkers voert u de uurtarieven die voor de medewerker gehanteerd kunnen worden.
●Kies het menu Personeel > Personeelsbeheer.
●Ga in het venster Medewerkers naar de medewerker waarvan u het uurtarief of de uurtarieven wilt toevoegen.
●Klik op het tabblad Tarieven.
●Klik op de knop Wijzig.
●Leg in het veld Artikel een categorie vast.
●Voer in het veld Tarief het uurtarief van de medewerker dat u voor de categorie wilt hanteren.
Zodra u het veld verlaat worden de categorie en het bijbehorende tarief aan de lijst op het tabblad toegevoegd.
●Voer desgewenst meer categorieën en tarieven in.
●Klik op OK om de gegevens op te slaan.