●Kies het menu Boekhouding > Diversen > Instellingen boekhouding.
●Klik in het venster Instellingen boekhouding op het tabblad CRM.
Op het tabblad CRM, dat staat voor customer relations management, legt u een antwoord vast op de volgende vragen over het relatiebeheer:
●Woonplaats in hoofdletters?: moeten de plaatsnamen die u in het programma invult, automatisch in hoofdletters worden omgezet of wilt u dat de plaatsnamen blijven zoals deze zijn ingevoerd?
●Fase-voorkeur: welke fase moet standaard worden ingesteld als u een relatie toevoegt? Voorbeelden van fasen zijn prospect, klant en ex-klant (zie verder Algemene relatiegegevens toevoegen).
●Taal-voorkeur: in welke taal moet de aanhef van brieven die u met behulp van het pakket maakt, standaard worden aangemaakt (zie verder Contactpersonen bij een relatie toevoegen).
●Afdrukken naar scherm of Afdrukken naar printer: als u een overzicht of ander document wilt afdrukken, moet het overzicht dan standaard eerst op uw scherm worden getoond of kan het direct naar de printer worden gestuurd en worden afgedrukt?
●Job set-up tonen of Job set-up niet tonen: wilt u dat het venster Job Setup altijd wordt getoond voordat een overzicht of ander document wordt afgedrukt? In dit venster kunt u een printopdracht instellen (zie verder Printopdracht instellen).
●Print-setup tonen of Print-setup niet tonen: wilt u dat het venster Printerinstelling altijd wordt getoond voordat een overzicht of ander document wordt afgedrukt? In dit venster kunt u opgeven hoe u een document wilt afdrukken (zie verder Printer instellen).
●Document pad en Sjablonen pad: op welke plaats op uw computer moeten brieven en andere documenten, en sjablonen die u via het programma maakt, worden opgeslagen? Door op de knop aan het einde van de velden te klikken, kunt u de gewenste locatie op de computer of het netwerk opzoeken en selecteren.
Verder ziet u op het tabblad CRM de optie Laatst gebruikte waarde relaties waarin het relatienummer staat dat als laatste is toegekend. Aan elke relatie die u vastlegt, kent het programma namelijk automatisch een systeemnummer toe. U kunt dit nummer alleen bekijken, niet wijzigen.
Als er problemen zijn met de integriteit van het relatiebestand, is het mogelijk dat u door het opnieuw opbouwen van de indexen van het gegevensbestand de problemen oplost. Hiervoor kunt de knop Indexstring gebruiken.
●Voer deze actie altijd samen met een medewerker van de helpdesk uit.